江苏国际在线 > 今日江苏
南京这位意大利籍厨师为家乡鼓劲
来源:ourjiangsu.com   2020-03-14 09:24:00
正如尼诺所说,中国可以,意大利也同样可以!加油,意大利。

来自意大利的安东尼诺(Antonino Scordo)10年前来到中国工作,一直致力于中意两国的美食交流。如今,他担任南京市金陵饭店西餐厅行政总厨。近日,意大利新冠肺炎疫情形势日益严峻,这令安东尼诺十分牵挂,他开始密切关注家乡的疫情动态。

Antonino Scordo or Nino from Italy has been living in China for almost ten years. Over the years, he has been promoting Italian food in China and has been combining Chinese food and Italian food to make something of his own. He is now the executive chef at Jinling Hotel, Nanjing. With the COVID-19 epidemic gets worse in Italy, Nino started to follow closely on the changes of the epidemic in Italy.

尼诺和妻子、儿子目前生活在中国

“这些天以来,我过得很艰难。”安东尼诺告诉记者,虽然他的妻子、儿子都和他一起在中国生活,但父母和朋友都在意大利。“最初,是他们不断给我发来问候关切,但现在,我反而开始担心起他们来。现在每天我们都会通电话,也都密切关注新闻。”

“These days are not very good for me,”Antonino said. His wife and son are with him in China,but his families and friends are still in Italy.“At first,they kept calling me,but now I started worrying about them. Each day,we call each other and listen to the news.”

意大利时间3月12日晚,中国政府派遣的专家组抵达罗马。(图片来源:人民日报)

意大利时间3月12日22时31分(北京时间13日5时31分),中国政府派遣的由国家卫生健康委和中国红十字会组建的专家组一行9人,携带31吨医疗物资自上海飞抵罗马,支援意大利新冠肺炎疫情防控工作。

At 22:31 on March 12,Italy time(5:31 on March 13,Beijing time),the 9-member expert team sent by the Chinese government has landed in Rome. They carried 31 tons of medical materials,including equipment for intensive care and protection gear,to support Italy.

尼诺在朋友圈分享感谢中国援助意大利抗疫的图片和新闻

尼诺得知这一消息后十分感动。在中国,他亲眼见证了举国上下疫情防控所取得的成就,因此对意大利的疫情防控工作也多了一份信心。“我百分之百地信任中国。真心希望意大利能人人严格遵照中国医生所说的每一个步骤做好防疫措施。”

Since he has witnessed himself China’s efforts to combat the COVID-19,Nino becomes more confident to Italy’s epidemic prevention and control when he got the news of China’s support to Italy.“I believe in China 100%,”he said.“I really wish in my heart that everyone in Italy listens and follows directions of Chinese doctors.”

意大利网友纷纷到中国驻意使馆的官方脸书上留言表示感谢

“中国在抗击疫情方面取得了很好的成效,中国可以,意大利也同样可以。”视频尾声,尼诺几乎哽咽着用意大利语为中国和家乡送上祝福:“FORZA CHINA(加油中国)!FORZA ITALY!(加油意大利)”

“If China has already done something, it can be the same for Italy,” Nino said at the end of the video to support his mother country. “FORZA CHINA!FORZA ITALY!”

疫情发生之初,意大利等许多国家的政府和人民都给中国予以了宝贵的支持与帮助。现在,中国也实力诠释“大国风范”,毫无保留地将阻击疫情的信息与经验带给意大利等其他国家,共同维护地区和全球公共卫生安全。

At the beginning of the COVID-19 epidemic,many countries including Italy have selflessly offered support to China to combat the virus. Now it’s China’s turn to bring the experience of fighting against the COVID-19 to other countries around the world to safeguard regional and global public health security.

正如尼诺所说,中国可以,意大利也同样可以!加油,意大利。

As Nino said in the video,if China can,it is the same for Italy. FORZA ITALY!

标签:

责任编辑:冯晓丹

艾萨克;志愿者;紫金草
除了来纪念馆参加志愿服务,艾萨克还通过自己的社交平台账号,讲述南京大屠杀史实。
无锡;航线;墨西哥
4月16日00:57,无锡硕放机场用一场隆重的水门礼迎接无锡至墨西哥城货运航线的首航。
江苏;碳纤维;展会
拥抱“新机遇” ,积极“走出去” ,江苏企业的开放共赢之路也正越走越远,越走越宽。
广交会;储能;新能源
4月15日,第135届中国进出口商品交易会(广交会)开幕,一期以“先进制造”为主题,南京企业聚焦科技、智慧、绿色等国际贸易新趋势,向全球客商亮出“南京造”的先进能力和创新实力。
女单;巴黎;中国羽毛球队
2024年亚洲羽毛球锦标赛在宁波奥体中心激战正酣。根据最新消息,苏州健儿何冰娇已成功锁定国羽女单第二个巴黎奥运参赛名额。
秦淮河;南京;公开赛
据了解,本次水上运动文化月期间,我市将在全市相关水域开展赛艇、龙舟、帆船、桨板、皮划艇等涵盖全项目的水上赛事及培训活动。
邗江区;扬州市;business;environment
近日,一封刊登在圣唐集团下属平台公众号上的感谢信受到不少网友关注。
荠菜;产业链;食谱
民谚有“阳春三月三,荠菜赛仙丹” 。在江海大地上的创新成果,除了在江苏全省,近年来更在河南、山东、浙江、安徽等省推广应用。
盾构机;无锡;高端
这台无锡本土产的“盾构王”将拆检后漂洋过海,应用于意大利西西里岛二期铁路隧道项目建设。